Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %23,7 %1 759 00071 %
Yle TV25,8 %4,2 %1 619 00065 %
Yle Teema1,4 %1,3 %779 00031 %
Yle Fem1,2 %1,3 %730 00029 %
Yle yhteensä38,6 %30,5 %1 975 00079 %
MTV323,0 %29,8 %1 959 00079 %
Sub3,0 %2,9 %1 211 00049 %
AVA3,3 %3,6 %1 071 00043 %
C More Total1,2 %1,0 %220 0009 %
MTV yhteensä30,5 %37,3 %2 075 00084 %
Nelonen11,0 %13,9 %1 760 00071 %
Jim2,0 %1,9 %980 00039 %
Liv2,6 %2,5 %1 100 00044 %
Hero1,0 %1,2 %634 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,5 %1 912 00077 %
TV52,5 %2,2 %1 053 00042 %
Kutonen1,2 %1,1 %735 00030 %
Frii1,8 %1,7 %575 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC1,2 %1,0 %593 00024 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,6 %1 411 00057 %
STAR Channel2,4 %2,3 %826 00033 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %601 00024 %
Disney Finland3,9 %3,3 %1 070 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %111 0004 %
Muut3,0 %2,7 %801 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 246 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.