Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %23,3 %1 844 00069 %
Yle TV26,2 %4,2 %1 736 00065 %
Yle Teema1,4 %1,3 %782 00029 %
Yle Fem1,2 %1,2 %748 00028 %
Yle yhteensä38,3 %30,1 %2 101 00079 %
MTV323,0 %30,0 %2 080 00078 %
Sub3,0 %3,0 %1 278 00048 %
AVA3,2 %3,5 %1 096 00041 %
C More Total1,4 %1,1 %235 0009 %
MTV yhteensä30,6 %37,6 %2 214 00083 %
Nelonen11,1 %14,1 %1 869 00070 %
Jim2,0 %1,8 %1 006 00038 %
Liv2,6 %2,4 %1 124 00042 %
Hero1,0 %1,2 %640 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,6 %2 031 00076 %
TV52,5 %2,2 %1 091 00041 %
Kutonen1,2 %1,2 %762 00029 %
Frii1,8 %1,7 %593 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %37 0001 %
TLC1,1 %1,0 %596 00022 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,6 %1 462 00055 %
STAR Channel2,5 %2,3 %884 00033 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %615 00023 %
Disney Finland4,0 %3,4 %1 141 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %118 0004 %
Muut3,1 %2,7 %830 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 414 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.