Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %23,6 %1 773 00071 %
Yle TV25,8 %4,3 %1 568 00063 %
Yle Teema1,8 %2,0 %855 00034 %
Yle Fem1,5 %1,6 %850 00034 %
Yle yhteensä38,2 %31,5 %1 985 00080 %
MTV323,4 %29,5 %1 977 00080 %
Sub3,1 %3,1 %1 216 00049 %
AVA3,1 %3,3 %1 155 00046 %
C More Total0,4 %0,2 %181 0007 %
MTV yhteensä30,0 %36,0 %2 134 00086 %
Nelonen11,3 %14,2 %1 792 00072 %
Jim2,3 %2,0 %1 029 00041 %
Liv3,1 %3,1 %1 137 00046 %
Hero0,8 %0,9 %658 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %20,2 %1 938 00078 %
TV52,4 %2,3 %1 062 00043 %
Kutonen1,1 %1,2 %712 00029 %
Frii2,2 %2,1 %688 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,4 %1,2 %579 00023 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %1 468 00059 %
STAR Channel2,2 %1,7 %807 00032 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %641 00026 %
Disney Finland3,9 %3,0 %1 087 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %105 0004 %
Muut2,8 %2,2 %775 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 266 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.