Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 099 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,3 %34,7 %1 081 00095 %
Yle TV25,1 %3,9 %899 00079 %
Yle Teema2,6 %3,1 %678 00059 %
Yle Fem1,9 %2,1 %668 00058 %
Yle yhteensä51,9 %43,8 %1 094 00096 %
MTV321,5 %28,2 %1 031 00090 %
Sub1,1 %1,0 %620 00054 %
AVA1,7 %1,5 %543 00047 %
C More Total0,6 %0,7 %107 0009 %
MTV yhteensä24,9 %31,3 %1 054 00092 %
Nelonen7,1 %9,6 %921 00080 %
Jim2,0 %1,9 %630 00055 %
Liv1,6 %1,7 %591 00052 %
Hero0,6 %0,8 %391 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,1 %964 00084 %
TV51,4 %1,4 %593 00052 %
Kutonen1,5 %1,8 %423 00037 %
Frii1,6 %1,8 %409 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %26 0002 %
TLC0,9 %0,8 %356 00031 %
Warner Bros. Discovery5,6 %5,9 %773 00068 %
STAR Channel1,0 %0,6 %405 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %416 00036 %
Disney Finland2,9 %1,8 %574 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %17 0001 %
Muut3,1 %3,0 %551 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 099 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.