Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,9 %34,0 %1 090 00095 %
Yle TV26,1 %5,0 %944 00083 %
Yle Teema2,4 %3,0 %704 00062 %
Yle Fem1,5 %1,8 %652 00057 %
Yle yhteensä50,9 %43,8 %1 105 00097 %
MTV321,4 %28,5 %1 043 00091 %
Sub1,0 %0,6 %580 00051 %
AVA1,6 %1,2 %512 00045 %
C More Total1,8 %0,8 %148 00013 %
MTV yhteensä25,7 %31,2 %1 059 00093 %
Nelonen6,8 %9,5 %931 00081 %
Jim2,0 %2,0 %626 00055 %
Liv1,4 %1,5 %562 00049 %
Hero1,0 %1,3 %380 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %14,3 %978 00085 %
TV51,2 %1,3 %564 00049 %
Kutonen1,3 %1,4 %422 00037 %
Frii1,5 %1,6 %404 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %15 0001 %
TLC0,8 %0,6 %369 00032 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,8 %743 00065 %
STAR Channel1,0 %0,9 %404 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %397 00035 %
Disney Finland2,9 %2,1 %571 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %29 0003 %
Muut3,3 %2,7 %547 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 106 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.