Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,3 %1 745 00068 %
Yle TV27,4 %6,2 %1 730 00067 %
Yle Teema1,7 %2,0 %913 00035 %
Yle Fem1,1 %1,2 %786 00030 %
Yle yhteensä38,1 %34,7 %2 038 00079 %
MTV316,2 %21,7 %1 882 00073 %
Sub3,1 %2,7 %1 299 00050 %
AVA1,7 %1,8 %932 00036 %
C More Total3,0 %1,6 %374 00014 %
MTV yhteensä23,9 %27,8 %2 065 00080 %
Nelonen9,8 %12,5 %1 770 00069 %
Jim2,6 %2,7 %1 156 00045 %
Liv1,5 %1,4 %939 00036 %
Hero1,5 %2,1 %725 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,6 %1 926 00075 %
TV52,6 %2,9 %1 153 00045 %
Kutonen2,8 %2,8 %956 00037 %
Frii1,3 %1,3 %710 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %78 0003 %
TLC0,4 %0,4 %500 00019 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,2 %1 474 00057 %
STAR Channel3,1 %2,4 %936 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %803 00031 %
Disney Finland6,7 %4,8 %1 158 00045 %
Music TV0,4 %0,1 %120 0005 %
Muut6,4 %4,7 %964 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 258 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.