Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 378 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,9 %1 276 00089 %
Yle TV25,9 %5,2 %1 122 00078 %
Yle Teema1,9 %2,2 %728 00051 %
Yle Fem1,2 %1,3 %588 00041 %
Yle yhteensä37,4 %33,5 %1 340 00093 %
MTV318,5 %24,1 %1 266 00088 %
Sub2,7 %2,3 %797 00055 %
AVA2,3 %2,5 %758 00053 %
C More Total1,9 %0,8 %219 00015 %
MTV yhteensä25,4 %29,7 %1 320 00092 %
Nelonen10,8 %13,9 %1 162 00081 %
Jim2,1 %2,2 %779 00054 %
Liv2,1 %2,0 %724 00050 %
Hero1,8 %2,3 %599 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,4 %1 227 00085 %
TV52,8 %2,8 %819 00057 %
Kutonen2,4 %2,2 %605 00042 %
Frii1,8 %1,7 %527 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0003 %
TLC0,9 %0,9 %405 00028 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,2 %989 00069 %
STAR Channel2,5 %1,9 %603 00042 %
National Geographic Channel3,2 %1,8 %540 00037 %
Disney Finland5,7 %3,7 %732 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %51 0004 %
Muut4,9 %3,3 %569 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 378 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.