Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 355 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,7 %3 435 00070 %
Yle TV26,6 %5,5 %3 245 00066 %
Yle Teema1,9 %2,2 %1 780 00036 %
Yle Fem1,2 %1,3 %1 549 00032 %
Yle yhteensä38,4 %33,6 %3 912 00080 %
MTV319,6 %25,4 %3 707 00076 %
Sub3,1 %2,9 %2 472 00051 %
AVA2,3 %2,4 %1 980 00041 %
C More Total1,9 %0,9 %555 00011 %
MTV yhteensä26,9 %31,5 %4 026 00082 %
Nelonen10,3 %13,3 %3 469 00071 %
Jim2,4 %2,4 %2 175 00045 %
Liv2,2 %2,2 %2 044 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 368 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,6 %3 740 00077 %
TV52,6 %2,6 %2 174 00045 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 559 00032 %
Frii1,6 %1,5 %1 374 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %107 0002 %
TLC1,0 %0,8 %1 141 00023 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,0 %2 876 00059 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 682 00034 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 375 00028 %
Disney Finland5,3 %3,9 %2 115 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %199 0004 %
Muut4,4 %3,3 %1 676 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 355 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.