Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 332 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,2 %3 336 00068 %
Yle TV26,7 %5,5 %3 117 00064 %
Yle Teema1,7 %1,9 %1 616 00033 %
Yle Fem0,8 %0,9 %1 380 00028 %
Yle yhteensä38,4 %33,5 %3 828 00078 %
MTV320,0 %26,2 %3 728 00076 %
Sub3,3 %3,3 %2 526 00052 %
AVA2,3 %2,4 %1 916 00039 %
C More Total1,8 %0,5 %540 00011 %
MTV yhteensä27,4 %32,4 %4 013 00082 %
Nelonen10,9 %13,9 %3 401 00070 %
Jim2,4 %2,4 %2 147 00044 %
Liv2,0 %1,8 %2 092 00043 %
Hero1,3 %1,6 %1 347 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,7 %3 697 00076 %
TV52,7 %2,7 %2 155 00044 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 695 00035 %
Frii1,6 %1,5 %1 349 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %110 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 154 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,5 %2 900 00059 %
STAR Channel2,6 %2,0 %1 719 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 429 00029 %
Disney Finland5,2 %3,7 %2 181 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %207 0004 %
Muut3,9 %3,2 %1 553 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 332 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.