Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %23,9 %3 403 00070 %
Yle TV27,7 %6,9 %3 164 00065 %
Yle Teema1,8 %1,7 %1 755 00036 %
Yle Fem0,9 %1,0 %1 447 00030 %
Yle yhteensä39,7 %33,6 %3 838 00079 %
MTV318,9 %24,7 %3 647 00075 %
Sub3,9 %3,1 %2 595 00053 %
AVA2,5 %2,6 %1 981 00041 %
C More Total1,2 %0,9 %470 00010 %
MTV yhteensä26,5 %31,3 %3 944 00081 %
Nelonen11,0 %14,6 %3 459 00071 %
Jim2,3 %2,1 %2 147 00044 %
Liv2,4 %2,5 %2 109 00043 %
Hero1,2 %1,4 %1 306 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,6 %3 738 00077 %
TV52,6 %2,7 %2 181 00045 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 721 00035 %
Frii1,6 %1,6 %1 311 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %105 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 118 00023 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,3 %2 956 00061 %
STAR Channel2,6 %1,9 %1 778 00036 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 490 00031 %
Disney Finland5,2 %3,5 %2 339 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %210 0004 %
Muut3,9 %3,4 %1 637 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 308 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.