Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 104 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,7 %34,0 %1 087 00095 %
Yle TV26,8 %6,0 %933 00082 %
Yle Teema2,1 %2,1 %641 00056 %
Yle Fem1,1 %1,3 %618 00054 %
Yle yhteensä51,6 %43,4 %1 100 00096 %
MTV320,1 %27,4 %1 052 00092 %
Sub1,8 %1,2 %675 00059 %
AVA1,8 %1,6 %548 00048 %
C More Total1,0 %0,8 %124 00011 %
MTV yhteensä24,7 %31,0 %1 057 00092 %
Nelonen7,7 %10,6 %943 00082 %
Jim1,8 %1,8 %629 00055 %
Liv1,8 %1,9 %605 00053 %
Hero0,9 %1,1 %365 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,4 %986 00086 %
TV51,2 %1,3 %566 00050 %
Kutonen1,6 %1,6 %437 00038 %
Frii1,6 %1,5 %412 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %20 0002 %
TLC0,6 %0,5 %351 00031 %
Warner Bros. Discovery5,4 %5,1 %758 00066 %
STAR Channel1,2 %0,9 %428 00037 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %399 00035 %
Disney Finland3,0 %2,2 %588 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %28 0002 %
Muut3,0 %2,9 %622 00054 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 104 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.