Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %24,8 %1 629 00068 %
Yle TV28,2 %8,0 %1 584 00066 %
Yle Teema2,0 %1,8 %903 00038 %
Yle Fem0,8 %0,9 %744 00031 %
Yle yhteensä40,6 %35,6 %1 850 00077 %
MTV316,1 %21,0 %1 733 00072 %
Sub4,7 %4,0 %1 333 00056 %
AVA1,5 %1,7 %900 00038 %
C More Total1,7 %1,5 %268 00011 %
MTV yhteensä24,1 %28,2 %1 896 00079 %
Nelonen10,0 %13,2 %1 659 00069 %
Jim2,4 %2,4 %1 088 00045 %
Liv1,6 %1,9 %957 00040 %
Hero1,2 %1,6 %669 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,1 %1 777 00074 %
TV52,9 %3,2 %1 116 00047 %
Kutonen3,2 %3,0 %973 00041 %
Frii1,2 %1,2 %656 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %61 0003 %
TLC0,5 %0,4 %520 00022 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,2 %1 453 00061 %
STAR Channel2,8 %2,0 %944 00039 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %840 00035 %
Disney Finland6,4 %4,4 %1 222 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %104 0004 %
Muut5,0 %4,5 %879 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 063 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.