Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 048 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %23,9 %1 665 00070 %
Yle TV29,1 %9,2 %1 560 00065 %
Yle Teema1,6 %1,7 %868 00036 %
Yle Fem0,9 %1,1 %666 00028 %
Yle yhteensä39,4 %35,9 %1 833 00077 %
MTV314,5 %19,3 %1 719 00072 %
Sub4,0 %4,2 %1 264 00053 %
AVA1,8 %2,2 %854 00036 %
C More Total2,9 %1,0 %340 00014 %
MTV yhteensä23,3 %26,7 %1 883 00079 %
Nelonen9,5 %12,6 %1 601 00067 %
Jim2,5 %2,4 %1 003 00042 %
Liv1,7 %1,7 %906 00038 %
Hero1,1 %1,3 %627 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,0 %1 715 00072 %
TV53,3 %3,8 %1 175 00049 %
Kutonen3,3 %3,4 %978 00041 %
Frii1,5 %1,4 %605 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %61 0003 %
TLC0,4 %0,3 %512 00021 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,7 %1 480 00062 %
STAR Channel2,9 %2,4 %958 00040 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %789 00033 %
Disney Finland6,5 %4,7 %1 183 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %99 0004 %
Muut5,3 %4,8 %858 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 048 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.