Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 084 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %23,8 %1 638 00068 %
Yle TV27,5 %7,8 %1 535 00064 %
Yle Teema1,6 %1,6 %853 00036 %
Yle Fem1,0 %1,1 %726 00030 %
Yle yhteensä38,7 %34,2 %1 820 00076 %
MTV314,3 %17,9 %1 663 00069 %
Sub3,7 %3,8 %1 200 00050 %
AVA1,6 %1,9 %821 00034 %
C More Total1,4 %1,5 %208 0009 %
MTV yhteensä21,0 %25,0 %1 829 00076 %
Nelonen15,3 %19,7 %1 667 00070 %
Jim2,3 %1,9 %951 00040 %
Liv1,4 %1,2 %882 00037 %
Hero1,3 %1,5 %656 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %24,4 %1 773 00074 %
TV52,5 %2,1 %1 018 00042 %
Kutonen3,3 %3,0 %928 00039 %
Frii1,3 %1,3 %552 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,4 %0,3 %467 00020 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,2 %1 412 00059 %
STAR Channel3,0 %2,2 %861 00036 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %783 00033 %
Disney Finland6,4 %4,3 %1 125 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %100 0004 %
Muut4,8 %4,8 %815 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 084 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.