Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %23,4 %1 695 00066 %
Yle TV28,0 %7,9 %1 674 00065 %
Yle Teema1,6 %1,5 %859 00033 %
Yle Fem1,0 %1,1 %765 00030 %
Yle yhteensä38,6 %34,0 %1 974 00076 %
MTV314,3 %17,9 %1 770 00069 %
Sub3,7 %3,8 %1 274 00049 %
AVA1,5 %1,9 %832 00032 %
C More Total1,5 %1,5 %231 0009 %
MTV yhteensä21,0 %25,1 %1 960 00076 %
Nelonen15,3 %19,7 %1 774 00069 %
Jim2,3 %1,9 %974 00038 %
Liv1,3 %1,2 %908 00035 %
Hero1,3 %1,5 %659 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,2 %24,3 %1 895 00073 %
TV52,5 %2,1 %1 043 00040 %
Kutonen3,2 %2,9 %960 00037 %
Frii1,3 %1,3 %552 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %80 0003 %
TLC0,4 %0,3 %474 00018 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,2 %1 463 00057 %
STAR Channel3,2 %2,2 %917 00036 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %789 00031 %
Disney Finland6,6 %4,4 %1 181 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %100 0004 %
Muut5,0 %4,9 %866 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 258 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.