Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 271 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %20,7 %1 662 00064 %
Yle TV212,5 %15,9 %1 759 00068 %
Yle Teema2,0 %2,1 %902 00035 %
Yle Fem1,2 %1,5 %752 00029 %
Yle yhteensä42,2 %40,1 %2 002 00078 %
MTV313,9 %17,6 %1 794 00069 %
Sub4,1 %4,5 %1 302 00050 %
AVA1,6 %1,6 %820 00032 %
C More Total3,5 %1,8 %362 00014 %
MTV yhteensä23,2 %25,5 %1 980 00077 %
Nelonen10,0 %13,5 %1 680 00065 %
Jim1,9 %1,7 %912 00035 %
Liv2,0 %1,8 %945 00037 %
Hero1,3 %1,7 %638 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %77 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,8 %1 870 00072 %
TV51,7 %1,7 %1 060 00041 %
Kutonen3,1 %2,9 %912 00035 %
Frii1,5 %1,5 %616 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %99 0004 %
TLC0,4 %0,2 %483 00019 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,9 %1 414 00055 %
STAR Channel3,1 %2,7 %967 00037 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %819 00032 %
Disney Finland6,9 %5,1 %1 223 00047 %
Music TV0,5 %0,2 %115 0004 %
Muut4,3 %3,3 %810 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 271 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.