Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %23,7 %1 650 00064 %
Yle TV29,3 %9,3 %1 672 00065 %
Yle Teema2,3 %2,3 %904 00035 %
Yle Fem1,2 %1,5 %779 00030 %
Yle yhteensä40,6 %36,7 %1 951 00076 %
MTV313,6 %17,3 %1 782 00069 %
Sub4,2 %4,9 %1 367 00053 %
AVA1,4 %1,7 %860 00033 %
C More Total3,2 %1,4 %380 00015 %
MTV yhteensä22,5 %25,3 %1 992 00077 %
Nelonen10,6 %14,3 %1 689 00065 %
Jim2,1 %2,1 %954 00037 %
Liv1,6 %1,8 %906 00035 %
Hero1,3 %1,8 %723 00028 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %112 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %20,2 %1 849 00072 %
TV53,1 %2,9 %1 086 00042 %
Kutonen2,9 %3,1 %952 00037 %
Frii1,5 %1,5 %636 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %116 0004 %
TLC0,6 %0,4 %485 00019 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,5 %1 511 00058 %
STAR Channel3,3 %2,7 %959 00037 %
National Geographic Channel4,1 %2,5 %801 00031 %
Disney Finland7,4 %5,1 %1 220 00047 %
Music TV0,5 %0,3 %138 0005 %
Muut4,4 %3,9 %884 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 229 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.