Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 195 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %23,4 %1 708 00069 %
Yle TV28,3 %7,9 %1 569 00063 %
Yle Teema2,3 %2,3 %849 00034 %
Yle Fem1,3 %1,8 %751 00030 %
Yle yhteensä40,9 %35,3 %1 906 00077 %
MTV318,8 %24,5 %1 792 00072 %
Sub3,4 %3,7 %1 216 00049 %
AVA2,7 %2,8 %954 00038 %
C More Total1,3 %0,4 %250 00010 %
MTV yhteensä26,2 %31,3 %1 942 00078 %
Nelonen9,7 %12,5 %1 642 00066 %
Jim2,2 %1,9 %913 00037 %
Liv3,7 %3,4 %1 053 00042 %
Hero1,5 %1,7 %679 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %47 0002 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,6 %1 853 00075 %
TV52,5 %1,9 %945 00038 %
Kutonen1,2 %1,3 %611 00025 %
Frii2,7 %2,7 %659 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %56 0002 %
TLC1,6 %1,5 %609 00024 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,6 %1 364 00055 %
STAR Channel2,4 %2,1 %774 00031 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %620 00025 %
Disney Finland4,3 %3,4 %1 021 00041 %
Music TV0,2 %0,2 %110 0004 %
Muut3,0 %2,7 %701 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 195 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.