Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,3 %3 404 00065 %
Yle TV29,0 %8,5 %3 321 00063 %
Yle Teema2,3 %2,3 %1 760 00034 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 556 00030 %
Yle yhteensä40,6 %35,8 %3 957 00075 %
MTV316,3 %21,1 %3 655 00070 %
Sub3,9 %4,3 %2 647 00050 %
AVA2,1 %2,2 %1 838 00035 %
C More Total2,3 %0,9 %651 00012 %
MTV yhteensä24,5 %28,5 %4 046 00077 %
Nelonen10,3 %13,5 %3 434 00065 %
Jim2,1 %2,0 %1 876 00036 %
Liv2,7 %2,6 %1 981 00038 %
Hero1,4 %1,8 %1 412 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %158 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,0 %3 807 00073 %
TV52,8 %2,4 %2 042 00039 %
Kutonen2,0 %2,2 %1 577 00030 %
Frii2,1 %2,1 %1 299 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %172 0003 %
TLC1,1 %1,0 %1 096 00021 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,0 %2 905 00055 %
STAR Channel3,0 %2,4 %1 803 00034 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 428 00027 %
Disney Finland5,9 %4,2 %2 312 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %248 0005 %
Muut3,6 %3,3 %1 611 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 565 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.