Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 349 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,5 %1 233 00085 %
Yle TV27,9 %8,4 %1 072 00074 %
Yle Teema2,3 %2,2 %742 00051 %
Yle Fem1,3 %1,5 %594 00041 %
Yle yhteensä39,0 %35,6 %1 274 00088 %
MTV314,5 %18,6 %1 199 00083 %
Sub3,8 %4,1 %885 00061 %
AVA2,5 %2,8 %706 00049 %
C More Total2,2 %0,8 %208 00014 %
MTV yhteensä23,0 %26,3 %1 254 00087 %
Nelonen11,2 %14,9 %1 119 00078 %
Jim1,8 %1,7 %647 00045 %
Liv2,6 %2,2 %721 00050 %
Hero2,0 %2,5 %641 00044 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %49 0003 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %21,4 %1 216 00084 %
TV53,6 %3,0 %795 00055 %
Kutonen2,3 %2,0 %600 00042 %
Frii2,5 %2,5 %554 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %50 0003 %
TLC1,3 %1,1 %426 00030 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,9 %1 012 00070 %
STAR Channel3,0 %2,5 %614 00043 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %570 00040 %
Disney Finland6,4 %4,7 %789 00055 %
Music TV0,1 %0,1 %73 0005 %
Muut3,8 %3,1 %539 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 349 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.