Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 346 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,5 %1 220 00085 %
Yle TV27,5 %7,1 %1 089 00076 %
Yle Teema1,9 %1,4 %715 00050 %
Yle Fem1,3 %1,5 %550 00038 %
Yle yhteensä38,3 %33,6 %1 275 00088 %
MTV313,9 %17,2 %1 140 00079 %
Sub3,8 %3,8 %843 00058 %
AVA2,4 %2,2 %612 00042 %
C More Total0,7 %0,6 %133 0009 %
MTV yhteensä20,8 %23,7 %1 215 00084 %
Nelonen10,2 %12,7 %1 055 00073 %
Jim2,4 %2,6 %663 00046 %
Liv3,6 %3,7 %733 00051 %
Hero2,4 %3,3 %616 00043 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %42 0003 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %22,5 %1 165 00081 %
TV53,5 %3,7 %784 00054 %
Kutonen3,3 %2,9 %691 00048 %
Frii2,7 %2,9 %514 00036 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %47 0003 %
TLC1,2 %1,4 %392 00027 %
Warner Bros. Discovery11,2 %11,3 %1 017 00071 %
STAR Channel3,3 %3,0 %563 00039 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %562 00039 %
Disney Finland7,0 %5,5 %761 00053 %
Music TV0,2 %0,1 %45 0003 %
Muut3,8 %3,4 %564 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 346 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.