Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 044 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %24,8 %1 609 00067 %
Yle TV27,7 %7,1 %1 545 00065 %
Yle Teema2,1 %1,6 %926 00039 %
Yle Fem1,1 %1,4 %705 00029 %
Yle yhteensä40,1 %34,9 %1 822 00076 %
MTV313,0 %16,1 %1 611 00067 %
Sub4,3 %4,6 %1 250 00052 %
AVA1,5 %1,4 %725 00030 %
C More Total1,2 %1,1 %239 00010 %
MTV yhteensä20,0 %23,1 %1 755 00073 %
Nelonen9,8 %12,7 %1 462 00061 %
Jim2,7 %3,1 %974 00041 %
Liv2,3 %2,4 %916 00038 %
Hero1,8 %2,8 %726 00030 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %97 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %21,2 %1 675 00070 %
TV53,7 %4,0 %1 078 00045 %
Kutonen3,5 %3,5 %971 00041 %
Frii1,6 %1,7 %592 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %110 0005 %
TLC0,5 %0,5 %445 00019 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,4 %1 397 00058 %
STAR Channel3,4 %2,8 %861 00036 %
National Geographic Channel4,5 %3,1 %840 00035 %
Disney Finland8,0 %5,9 %1 141 00048 %
Music TV0,4 %0,3 %112 0005 %
Muut4,5 %4,2 %847 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 044 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.