Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 986 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,4 %14,8 %1 514 00063 %
Yle TV242,4 %45,4 %1 583 00066 %
Yle Teema1,5 %0,8 %805 00034 %
Yle Fem0,8 %1,3 %675 00028 %
Yle yhteensä63,1 %62,3 %1 813 00076 %
MTV37,6 %9,7 %1 540 00064 %
Sub2,7 %3,0 %1 108 00046 %
AVA0,9 %0,8 %679 00028 %
C More Total0,7 %0,6 %205 0009 %
MTV yhteensä11,9 %14,1 %1 741 00073 %
Nelonen5,6 %7,0 %1 381 00058 %
Jim1,8 %1,6 %864 00036 %
Liv1,0 %1,1 %730 00030 %
Hero1,5 %1,9 %635 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %93 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,7 %1 603 00067 %
TV51,8 %1,6 %925 00039 %
Kutonen2,3 %2,3 %861 00036 %
Frii1,2 %1,1 %539 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %117 0005 %
TLC0,3 %0,3 %412 00017 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,6 %1 326 00055 %
STAR Channel2,4 %2,1 %821 00034 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %760 00032 %
Disney Finland5,6 %4,2 %1 081 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %125 0005 %
Muut2,9 %2,1 %684 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 986 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.