Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 104 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %22,3 %1 065 00093 %
Yle TV240,4 %41,6 %947 00083 %
Yle Teema2,0 %1,2 %563 00049 %
Yle Fem1,1 %1,7 %552 00048 %
Yle yhteensä71,2 %66,7 %1 089 00095 %
MTV39,8 %13,8 %996 00087 %
Sub0,9 %0,8 %528 00046 %
AVA1,2 %0,9 %423 00037 %
C More Total0,5 %0,5 %82 0007 %
MTV yhteensä12,4 %16,0 %1 029 00090 %
Nelonen4,0 %5,8 %817 00071 %
Jim1,5 %1,7 %507 00044 %
Liv1,4 %1,4 %482 00042 %
Hero0,5 %0,6 %297 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,1 %27 0002 %
Nelonen Media yhteensä7,4 %9,7 %915 00080 %
TV50,7 %0,7 %461 00040 %
Kutonen0,9 %1,0 %392 00034 %
Frii1,7 %1,9 %375 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %38 0003 %
TLC0,5 %0,5 %318 00028 %
Warner Bros. Discovery4,2 %4,2 %702 00061 %
STAR Channel0,8 %0,6 %322 00028 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %352 00031 %
Disney Finland2,3 %1,7 %444 00039 %
Music TV0,1 %0,0 %25 0002 %
Muut2,4 %1,7 %439 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 104 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.