Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 133 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,3 %6,2 %688 00050 %
Yle TV231,1 %34,0 %792 00058 %
Yle Teema2,0 %0,9 %355 00026 %
Yle Fem0,7 %1,0 %238 00017 %
Yle yhteensä41,1 %42,2 %981 00072 %
MTV39,3 %10,4 %803 00059 %
Sub5,7 %5,8 %588 00043 %
AVA1,9 %2,3 %310 00023 %
C More Total0,9 %0,7 %116 0008 %
MTV yhteensä17,9 %19,1 %955 00070 %
Nelonen7,5 %8,3 %665 00049 %
Jim3,5 %3,6 %436 00032 %
Liv3,0 %2,8 %428 00031 %
Hero2,2 %2,6 %309 00023 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %43 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %17,6 %855 00062 %
TV53,7 %3,5 %483 00035 %
Kutonen3,2 %3,7 %378 00028 %
Frii2,2 %1,7 %244 00018 %
The Discovery Channel0,7 %0,4 %69 0005 %
TLC1,5 %1,5 %223 00016 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,8 %707 00052 %
STAR Channel5,6 %5,2 %457 00033 %
National Geographic Channel4,0 %2,3 %374 00027 %
Disney Finland9,6 %7,6 %605 00044 %
Music TV0,6 %0,3 %145 00011 %
Muut3,2 %2,5 %315 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 133 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.