Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,0 %17,3 %1 586 00064 %
Yle TV231,7 %33,4 %1 543 00062 %
Yle Teema1,9 %1,1 %751 00030 %
Yle Fem1,1 %1,6 %698 00028 %
Yle yhteensä56,7 %53,3 %1 915 00077 %
MTV311,7 %15,1 %1 635 00066 %
Sub2,6 %2,4 %999 00040 %
AVA2,3 %2,4 %754 00030 %
C More Total0,4 %0,3 %114 0005 %
MTV yhteensä17,1 %20,2 %1 824 00073 %
Nelonen5,9 %7,3 %1 358 00055 %
Jim2,3 %2,5 %832 00033 %
Liv2,9 %2,8 %939 00038 %
Hero1,1 %1,5 %574 00023 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %44 0002 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,3 %1 616 00065 %
TV51,7 %1,5 %858 00035 %
Kutonen1,2 %1,3 %642 00026 %
Frii2,7 %2,6 %594 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0002 %
TLC1,3 %1,4 %546 00022 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,9 %1 245 00050 %
STAR Channel2,6 %2,3 %728 00029 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %570 00023 %
Disney Finland4,0 %3,4 %953 00038 %
Music TV0,2 %0,2 %128 0005 %
Muut2,5 %1,7 %597 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 124 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.