Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,8 %15,9 %3 203 00061 %
Yle TV236,9 %39,2 %3 344 00064 %
Yle Teema1,8 %0,9 %1 663 00032 %
Yle Fem1,0 %1,4 %1 435 00027 %
Yle yhteensä59,4 %57,5 %3 975 00076 %
MTV39,5 %12,3 %3 302 00063 %
Sub2,8 %2,8 %2 210 00042 %
AVA1,6 %1,6 %1 450 00028 %
C More Total0,7 %0,5 %373 0007 %
MTV yhteensä14,6 %17,2 %3 756 00072 %
Nelonen5,9 %7,2 %2 905 00055 %
Jim2,0 %2,1 %1 715 00033 %
Liv1,9 %2,0 %1 693 00032 %
Hero1,3 %1,7 %1 219 00023 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %162 0003 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,1 %3 400 00065 %
TV51,7 %1,5 %1 814 00035 %
Kutonen1,8 %1,9 %1 540 00029 %
Frii1,9 %1,9 %1 145 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %180 0003 %
TLC0,8 %0,8 %978 00019 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,3 %2 643 00050 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 642 00031 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 356 00026 %
Disney Finland5,0 %3,9 %2 135 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %253 0005 %
Muut3,0 %2,0 %1 369 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 393 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.