Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,0 %3 206 00061 %
Yle TV29,7 %7,4 %3 027 00058 %
Yle Teema2,4 %2,0 %1 532 00029 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 380 00026 %
Yle yhteensä42,9 %35,9 %3 692 00070 %
MTV313,4 %18,5 %3 235 00062 %
Sub4,1 %4,0 %2 328 00044 %
AVA2,2 %2,4 %1 460 00028 %
C More Total1,1 %0,8 %438 0008 %
MTV yhteensä20,7 %25,7 %3 673 00070 %
Nelonen8,6 %11,4 %2 871 00055 %
Jim3,0 %3,5 %1 923 00037 %
Liv2,8 %2,9 %1 852 00035 %
Hero1,6 %2,4 %1 378 00026 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %127 0002 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %20,4 %3 346 00064 %
TV52,8 %3,0 %2 007 00038 %
Kutonen2,3 %2,5 %1 514 00029 %
Frii2,6 %2,5 %1 186 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %180 0003 %
TLC0,9 %0,9 %1 005 00019 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,5 %2 688 00051 %
STAR Channel3,5 %2,9 %1 606 00031 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %1 336 00025 %
Disney Finland6,5 %5,2 %2 067 00039 %
Music TV0,3 %0,2 %230 0004 %
Muut4,0 %3,1 %1 567 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 229 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.