Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 141 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %25,1 %1 594 00060 %
Yle TV28,9 %6,7 %1 479 00055 %
Yle Teema2,3 %1,8 %753 00028 %
Yle Fem1,4 %1,8 %682 00026 %
Yle yhteensä43,2 %35,5 %1 843 00069 %
MTV314,9 %20,7 %1 653 00062 %
Sub3,8 %3,4 %1 092 00041 %
AVA3,0 %3,3 %752 00028 %
C More Total0,7 %0,4 %186 0007 %
MTV yhteensä22,4 %27,8 %1 872 00070 %
Nelonen7,9 %10,4 %1 411 00053 %
Jim2,8 %3,3 %938 00035 %
Liv3,5 %3,5 %966 00036 %
Hero1,6 %2,3 %660 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,1 %37 0001 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,5 %1 687 00063 %
TV52,6 %2,7 %972 00036 %
Kutonen1,6 %1,8 %626 00023 %
Frii3,5 %3,5 %609 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %68 0003 %
TLC1,5 %1,4 %565 00021 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,9 %1 319 00049 %
STAR Channel3,3 %2,8 %750 00028 %
National Geographic Channel2,1 %1,7 %548 00021 %
Disney Finland5,4 %4,5 %939 00035 %
Music TV0,2 %0,2 %101 0004 %
Muut3,3 %2,7 %707 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 141 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.