Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 088 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,8 %1 612 00062 %
Yle TV210,5 %8,0 %1 548 00060 %
Yle Teema2,5 %2,1 %779 00030 %
Yle Fem1,1 %1,4 %698 00027 %
Yle yhteensä42,6 %36,4 %1 849 00072 %
MTV311,9 %16,2 %1 582 00061 %
Sub4,3 %4,6 %1 237 00048 %
AVA1,4 %1,5 %709 00027 %
C More Total1,5 %1,3 %252 00010 %
MTV yhteensä19,1 %23,5 %1 801 00070 %
Nelonen9,4 %12,6 %1 461 00057 %
Jim3,2 %3,7 %985 00038 %
Liv2,2 %2,3 %887 00034 %
Hero1,7 %2,5 %718 00028 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %90 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %21,3 %1 659 00064 %
TV53,0 %3,4 %1 034 00040 %
Kutonen3,1 %3,1 %888 00034 %
Frii1,6 %1,5 %577 00022 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %112 0004 %
TLC0,3 %0,4 %440 00017 %
Warner Bros. Discovery8,8 %9,1 %1 369 00053 %
STAR Channel3,7 %3,1 %857 00033 %
National Geographic Channel4,0 %2,8 %788 00031 %
Disney Finland7,7 %5,9 %1 129 00044 %
Music TV0,5 %0,2 %128 0005 %
Muut4,8 %3,6 %860 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 088 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.