Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 958 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,0 %1 564 00065 %
Yle TV210,0 %8,0 %1 448 00060 %
Yle Teema2,6 %2,2 %775 00032 %
Yle Fem1,1 %1,4 %679 00028 %
Yle yhteensä42,8 %36,6 %1 746 00073 %
MTV312,1 %16,4 %1 522 00064 %
Sub4,2 %4,5 %1 169 00049 %
AVA1,4 %1,4 %691 00029 %
C More Total1,4 %1,2 %226 0009 %
MTV yhteensä19,1 %23,5 %1 703 00071 %
Nelonen9,4 %12,6 %1 399 00058 %
Jim3,2 %3,7 %953 00040 %
Liv2,2 %2,3 %861 00036 %
Hero1,7 %2,5 %711 00030 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %80 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %21,3 %1 586 00066 %
TV53,0 %3,4 %1 006 00042 %
Kutonen3,1 %3,1 %855 00036 %
Frii1,7 %1,5 %556 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %100 0004 %
TLC0,3 %0,4 %436 00018 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,1 %1 308 00055 %
STAR Channel3,6 %3,1 %819 00034 %
National Geographic Channel4,1 %2,8 %769 00032 %
Disney Finland7,7 %5,9 %1 087 00045 %
Music TV0,5 %0,2 %128 0005 %
Muut4,4 %3,4 %799 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 958 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.