Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 985 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %25,1 %3 132 00064 %
Yle TV29,3 %7,4 %2 855 00058 %
Yle Teema2,5 %2,0 %1 528 00031 %
Yle Fem1,3 %1,6 %1 342 00027 %
Yle yhteensä43,2 %36,1 %3 514 00072 %
MTV313,6 %18,7 %3 134 00064 %
Sub4,0 %3,9 %2 209 00045 %
AVA2,2 %2,4 %1 440 00029 %
C More Total0,9 %0,7 %375 0008 %
MTV yhteensä20,7 %25,6 %3 494 00072 %
Nelonen8,6 %11,4 %2 758 00056 %
Jim3,0 %3,5 %1 857 00038 %
Liv2,9 %3,0 %1 809 00037 %
Hero1,7 %2,4 %1 365 00028 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %111 0002 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %20,4 %3 207 00066 %
TV52,8 %3,1 %1 952 00040 %
Kutonen2,4 %2,5 %1 474 00030 %
Frii2,6 %2,5 %1 162 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %164 0003 %
TLC0,9 %0,9 %1 001 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,5 %2 594 00053 %
STAR Channel3,4 %2,9 %1 529 00031 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %1 313 00027 %
Disney Finland6,5 %5,2 %1 982 00041 %
Music TV0,3 %0,2 %230 0005 %
Muut3,7 %3,0 %1 479 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 985 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.