Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 918 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %25,4 %2 998 00061 %
Yle TV28,2 %9,4 %2 689 00055 %
Yle Teema2,1 %1,7 %1 502 00031 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 248 00026 %
Yle yhteensä41,4 %37,8 %3 382 00069 %
MTV314,1 %18,6 %3 056 00063 %
Sub4,2 %4,8 %2 166 00044 %
AVA2,2 %2,4 %1 396 00029 %
C More Total3,0 %1,4 %631 00013 %
MTV yhteensä23,5 %27,1 %3 456 00071 %
Nelonen8,7 %10,2 %2 767 00057 %
Jim3,1 %3,4 %1 852 00038 %
Liv2,7 %2,8 %1 676 00034 %
Hero1,6 %2,4 %1 313 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %142 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,9 %3 180 00065 %
TV52,8 %2,5 %1 782 00037 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 457 00030 %
Frii2,6 %2,7 %1 197 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %89 0002 %
TLC0,9 %0,9 %1 037 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,8 %2 539 00052 %
STAR Channel2,9 %2,4 %1 489 00031 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %1 216 00025 %
Disney Finland5,7 %4,5 %1 908 00039 %
Music TV0,2 %0,1 %180 0004 %
Muut3,9 %2,8 %1 349 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 918 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.