Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 888 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %25,3 %3 064 00063 %
Yle TV213,2 %14,1 %2 934 00060 %
Yle Teema2,4 %2,4 %1 522 00031 %
Yle Fem0,8 %1,0 %1 146 00023 %
Yle yhteensä47,0 %42,8 %3 513 00072 %
MTV312,6 %16,2 %3 113 00064 %
Sub3,8 %4,6 %2 206 00045 %
AVA1,9 %2,0 %1 452 00030 %
C More Total2,6 %1,6 %607 00012 %
MTV yhteensä20,9 %24,4 %3 429 00070 %
Nelonen6,9 %9,0 %2 563 00053 %
Jim2,5 %2,3 %1 722 00035 %
Liv2,8 %3,0 %1 848 00038 %
Hero1,4 %1,7 %1 164 00024 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %126 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,2 %3 089 00063 %
TV52,6 %2,8 %1 857 00038 %
Kutonen1,8 %2,0 %1 480 00030 %
Frii2,3 %2,3 %1 133 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %116 0002 %
TLC0,9 %0,9 %906 00019 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,5 %2 474 00051 %
STAR Channel3,1 %2,7 %1 506 00031 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %1 313 00027 %
Disney Finland6,0 %4,9 %1 944 00040 %
Music TV0,3 %0,2 %191 0004 %
Muut3,7 %3,0 %1 396 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 888 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.