Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 960 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %25,7 %1 536 00062 %
Yle TV210,9 %10,3 %1 426 00057 %
Yle Teema2,9 %2,9 %757 00030 %
Yle Fem1,0 %1,3 %591 00024 %
Yle yhteensä46,4 %40,2 %1 758 00071 %
MTV314,4 %18,9 %1 594 00064 %
Sub3,4 %3,9 %1 046 00042 %
AVA2,5 %2,4 %752 00030 %
C More Total1,6 %1,0 %250 00010 %
MTV yhteensä21,9 %26,2 %1 757 00071 %
Nelonen6,4 %8,4 %1 243 00050 %
Jim2,6 %2,4 %815 00033 %
Liv3,8 %4,0 %981 00039 %
Hero1,5 %1,8 %578 00023 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %57 0002 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,6 %1 554 00063 %
TV52,9 %3,1 %915 00037 %
Kutonen1,3 %1,5 %661 00027 %
Frii3,3 %3,2 %574 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC1,3 %1,5 %484 00019 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,7 %1 240 00050 %
STAR Channel2,9 %2,6 %688 00028 %
National Geographic Channel1,9 %1,6 %578 00023 %
Disney Finland4,8 %4,2 %894 00036 %
Music TV0,2 %0,2 %93 0004 %
Muut3,2 %2,9 %665 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 960 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.