Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 988 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %26,0 %1 489 00060 %
Yle TV27,4 %7,6 %1 301 00052 %
Yle Teema2,1 %1,4 %701 00028 %
Yle Fem1,1 %1,4 %619 00025 %
Yle yhteensä42,2 %36,4 %1 683 00068 %
MTV315,8 %21,4 %1 538 00062 %
Sub3,9 %4,3 %1 034 00042 %
AVA3,0 %3,2 %766 00031 %
C More Total1,9 %0,8 %256 00010 %
MTV yhteensä24,7 %29,7 %1 761 00071 %
Nelonen7,3 %8,8 %1 288 00052 %
Jim3,0 %3,1 %898 00036 %
Liv3,7 %3,7 %871 00035 %
Hero1,7 %2,2 %620 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %54 0002 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %17,9 %1 567 00063 %
TV53,0 %2,6 %843 00034 %
Kutonen1,3 %1,6 %621 00025 %
Frii3,5 %3,6 %597 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %33 0001 %
TLC1,5 %1,4 %592 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,5 %1 229 00049 %
STAR Channel3,0 %2,4 %660 00027 %
National Geographic Channel1,7 %1,5 %511 00021 %
Disney Finland4,7 %3,8 %857 00034 %
Music TV0,1 %0,1 %69 0003 %
Muut2,8 %2,5 %625 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 988 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.