Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 175 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,2 %3 075 00059 %
Yle TV28,5 %9,4 %2 875 00055 %
Yle Teema2,1 %1,7 %1 515 00029 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 271 00024 %
Yle yhteensä41,2 %37,6 %3 586 00068 %
MTV313,9 %18,5 %3 160 00060 %
Sub4,3 %5,0 %2 244 00043 %
AVA2,1 %2,3 %1 415 00027 %
C More Total3,2 %1,4 %673 00013 %
MTV yhteensä23,6 %27,2 %3 615 00069 %
Nelonen8,7 %10,2 %2 888 00055 %
Jim3,0 %3,4 %1 903 00036 %
Liv2,6 %2,8 %1 695 00032 %
Hero1,6 %2,4 %1 321 00025 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %152 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,8 %3 321 00063 %
TV52,7 %2,5 %1 809 00034 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 486 00028 %
Frii2,5 %2,7 %1 215 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %101 0002 %
TLC0,9 %0,9 %1 052 00020 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,8 %2 604 00050 %
STAR Channel3,0 %2,5 %1 546 00029 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %1 244 00024 %
Disney Finland5,7 %4,5 %1 980 00038 %
Music TV0,2 %0,1 %187 0004 %
Muut4,0 %2,8 %1 416 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 175 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.