Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 064 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,3 %33,2 %1 040 00091 %
Yle TV27,7 %9,3 %882 00077 %
Yle Teema2,6 %2,0 %618 00054 %
Yle Fem1,2 %1,7 %581 00051 %
Yle yhteensä52,9 %46,1 %1 044 00091 %
MTV315,8 %21,9 %978 00085 %
Sub2,4 %2,9 %629 00055 %
AVA1,6 %1,3 %441 00039 %
C More Total2,7 %1,2 %231 00020 %
MTV yhteensä22,5 %27,3 %1 001 00087 %
Nelonen6,9 %8,9 %827 00072 %
Jim2,3 %2,7 %576 00050 %
Liv2,0 %2,2 %522 00046 %
Hero0,7 %1,1 %389 00034 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %29 0003 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %15,0 %891 00078 %
TV51,4 %1,7 %550 00048 %
Kutonen1,4 %1,6 %420 00037 %
Frii1,9 %2,3 %377 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0002 %
TLC0,6 %0,6 %326 00029 %
Warner Bros. Discovery5,7 %6,3 %698 00061 %
STAR Channel1,1 %0,8 %354 00031 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %334 00029 %
Disney Finland3,2 %2,2 %480 00042 %
Music TV0,2 %0,0 %14 0001 %
Muut3,6 %3,2 %508 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 064 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.