Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 061 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,6 %1 553 00060 %
Yle TV29,4 %11,2 %1 504 00058 %
Yle Teema2,1 %2,0 %805 00031 %
Yle Fem0,8 %1,1 %644 00025 %
Yle yhteensä40,5 %39,0 %1 817 00070 %
MTV312,2 %15,6 %1 559 00060 %
Sub4,6 %5,6 %1 170 00045 %
AVA1,3 %1,5 %644 00025 %
C More Total4,3 %1,9 %401 00016 %
MTV yhteensä22,4 %24,6 %1 768 00068 %
Nelonen10,0 %11,4 %1 537 00060 %
Jim3,1 %3,7 %982 00038 %
Liv1,7 %1,9 %817 00032 %
Hero1,6 %2,5 %698 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %92 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,7 %1 682 00065 %
TV52,5 %2,4 %950 00037 %
Kutonen2,9 %2,7 %852 00033 %
Frii1,7 %1,8 %608 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %65 0003 %
TLC0,4 %0,4 %456 00018 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,1 %1 337 00052 %
STAR Channel3,0 %2,6 %869 00034 %
National Geographic Channel3,7 %2,7 %727 00028 %
Disney Finland6,7 %5,3 %1 101 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %114 0004 %
Muut5,1 %3,2 %766 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 061 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.