Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 061 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %24,7 %1 574 00061 %
Yle TV215,7 %17,8 %1 615 00063 %
Yle Teema1,9 %1,9 %773 00030 %
Yle Fem0,6 %0,8 %562 00022 %
Yle yhteensä47,3 %45,1 %1 867 00072 %
MTV310,8 %13,6 %1 586 00061 %
Sub4,3 %5,5 %1 214 00047 %
AVA1,4 %1,5 %711 00028 %
C More Total3,7 %2,2 %388 00015 %
MTV yhteensä20,2 %22,8 %1 773 00069 %
Nelonen7,5 %9,6 %1 380 00053 %
Jim2,5 %2,3 %937 00036 %
Liv1,8 %2,0 %879 00034 %
Hero1,2 %1,7 %592 00023 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %77 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,8 %1 608 00062 %
TV52,4 %2,4 %959 00037 %
Kutonen2,4 %2,5 %840 00033 %
Frii1,4 %1,2 %563 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %79 0003 %
TLC0,4 %0,4 %426 00017 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,3 %1 267 00049 %
STAR Channel3,3 %2,8 %852 00033 %
National Geographic Channel3,8 %2,8 %749 00029 %
Disney Finland7,1 %5,6 %1 089 00042 %
Music TV0,5 %0,1 %98 0004 %
Muut4,3 %3,3 %773 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 061 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.