Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 928 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %24,9 %1 528 00064 %
Yle TV215,4 %17,9 %1 508 00063 %
Yle Teema1,9 %1,9 %766 00032 %
Yle Fem0,6 %0,8 %555 00023 %
Yle yhteensä47,6 %45,4 %1 755 00073 %
MTV310,9 %13,6 %1 519 00063 %
Sub4,1 %5,3 %1 160 00048 %
AVA1,4 %1,5 %700 00029 %
C More Total3,6 %2,2 %357 00015 %
MTV yhteensä20,0 %22,6 %1 672 00070 %
Nelonen7,4 %9,6 %1 319 00055 %
Jim2,5 %2,3 %907 00038 %
Liv1,8 %2,1 %868 00036 %
Hero1,2 %1,7 %586 00024 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %69 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,8 %1 535 00064 %
TV52,4 %2,4 %942 00039 %
Kutonen2,4 %2,5 %818 00034 %
Frii1,4 %1,3 %559 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,4 %0,4 %423 00018 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,3 %1 234 00052 %
STAR Channel3,2 %2,7 %818 00034 %
National Geographic Channel3,9 %2,9 %735 00031 %
Disney Finland7,1 %5,6 %1 051 00044 %
Music TV0,5 %0,1 %98 0004 %
Muut4,3 %3,2 %732 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 928 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.