Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 970 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %18,0 %1 517 00063 %
Yle TV231,9 %35,8 %1 725 00072 %
Yle Teema1,6 %1,1 %776 00032 %
Yle Fem0,7 %0,8 %568 00024 %
Yle yhteensä56,3 %55,7 %1 836 00077 %
MTV39,2 %11,0 %1 480 00062 %
Sub4,3 %4,7 %1 200 00050 %
AVA1,0 %0,8 %680 00028 %
C More Total1,0 %0,8 %256 00011 %
MTV yhteensä15,6 %17,3 %1 672 00070 %
Nelonen5,0 %5,6 %1 340 00056 %
Jim2,1 %1,9 %888 00037 %
Liv1,3 %1,4 %803 00034 %
Hero1,3 %2,1 %701 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %50 0002 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %11,1 %1 533 00064 %
TV52,0 %1,8 %937 00039 %
Kutonen2,3 %2,0 %839 00035 %
Frii1,4 %1,2 %551 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %50 0002 %
TLC0,4 %0,4 %430 00018 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,0 %1 274 00053 %
STAR Channel2,5 %1,8 %798 00033 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %727 00030 %
Disney Finland6,1 %4,1 %1 025 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %118 0005 %
Muut5,2 %5,8 %805 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 970 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.