Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %18,6 %3 207 00061 %
Yle TV227,5 %29,9 %3 566 00068 %
Yle Teema2,1 %1,6 %1 558 00030 %
Yle Fem0,8 %1,0 %1 235 00024 %
Yle yhteensä53,4 %51,1 %3 943 00075 %
MTV311,0 %13,5 %3 107 00059 %
Sub4,1 %4,1 %2 309 00044 %
AVA1,7 %1,5 %1 437 00027 %
C More Total0,8 %0,5 %478 0009 %
MTV yhteensä17,6 %19,6 %3 601 00069 %
Nelonen5,2 %5,8 %2 714 00052 %
Jim2,0 %1,9 %1 691 00032 %
Liv2,2 %2,1 %1 757 00033 %
Hero1,4 %2,0 %1 343 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %112 0002 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,0 %3 193 00061 %
TV51,8 %1,6 %1 739 00033 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 466 00028 %
Frii2,1 %2,1 %1 130 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %104 0002 %
TLC0,8 %0,9 %959 00018 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,5 %2 539 00048 %
STAR Channel2,6 %1,9 %1 530 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 271 00024 %
Disney Finland5,1 %3,7 %1 961 00037 %
Music TV0,3 %0,1 %200 0004 %
Muut5,8 %7,0 %1 729 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 268 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.