Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 030 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %19,7 %1 573 00063 %
Yle TV222,3 %23,4 %1 638 00066 %
Yle Teema2,5 %2,1 %715 00029 %
Yle Fem0,9 %1,2 %587 00024 %
Yle yhteensä50,6 %46,4 %1 881 00076 %
MTV313,0 %16,2 %1 507 00061 %
Sub3,5 %3,3 %1 001 00040 %
AVA2,5 %2,3 %749 00030 %
C More Total0,5 %0,2 %180 0007 %
MTV yhteensä19,5 %22,0 %1 741 00070 %
Nelonen5,5 %6,1 %1 255 00050 %
Jim2,0 %1,9 %769 00031 %
Liv3,1 %2,9 %925 00037 %
Hero1,5 %2,0 %631 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %54 0002 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,0 %1 516 00061 %
TV51,7 %1,4 %772 00031 %
Kutonen1,2 %1,1 %602 00024 %
Frii2,9 %3,0 %559 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC1,3 %1,4 %514 00021 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %1 183 00048 %
STAR Channel2,5 %2,0 %654 00026 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %507 00020 %
Disney Finland3,9 %3,2 %841 00034 %
Music TV0,2 %0,1 %82 0003 %
Muut6,1 %8,1 %831 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 030 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.