Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %19,5 %1 632 00061 %
Yle TV222,6 %23,8 %1 732 00065 %
Yle Teema2,5 %2,1 %749 00028 %
Yle Fem1,0 %1,2 %625 00023 %
Yle yhteensä50,6 %46,6 %1 985 00075 %
MTV312,9 %16,1 %1 574 00059 %
Sub3,7 %3,4 %1 053 00040 %
AVA2,5 %2,2 %752 00028 %
C More Total0,6 %0,3 %192 0007 %
MTV yhteensä19,7 %22,0 %1 830 00069 %
Nelonen5,4 %6,1 %1 304 00049 %
Jim2,0 %1,9 %788 00030 %
Liv3,1 %2,9 %944 00035 %
Hero1,5 %2,0 %639 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %54 0002 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %12,9 %1 580 00059 %
TV51,6 %1,4 %784 00029 %
Kutonen1,2 %1,1 %613 00023 %
Frii2,9 %3,0 %568 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC1,3 %1,4 %519 00019 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %1 217 00046 %
STAR Channel2,6 %2,0 %701 00026 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %521 00020 %
Disney Finland4,0 %3,2 %892 00033 %
Music TV0,2 %0,1 %82 0003 %
Muut6,3 %8,1 %879 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 152 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.