Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %22,0 %1 709 00064 %
Yle TV219,5 %22,3 %1 737 00065 %
Yle Teema2,3 %1,8 %863 00032 %
Yle Fem1,3 %1,6 %763 00029 %
Yle yhteensä49,7 %47,7 %2 062 00077 %
MTV313,4 %17,1 %1 680 00063 %
Sub3,4 %3,7 %1 168 00044 %
AVA2,6 %2,3 %795 00030 %
C More Total1,2 %0,5 %242 0009 %
MTV yhteensä20,6 %23,6 %1 887 00071 %
Nelonen5,8 %6,5 %1 435 00054 %
Jim2,1 %1,9 %879 00033 %
Liv4,1 %4,2 %1 063 00040 %
Hero1,4 %1,8 %645 00024 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %55 0002 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,6 %1 735 00065 %
TV52,1 %1,7 %897 00034 %
Kutonen1,3 %1,3 %631 00024 %
Frii2,9 %2,9 %625 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC1,6 %1,6 %581 00022 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,6 %1 297 00049 %
STAR Channel2,7 %1,8 %724 00027 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %589 00022 %
Disney Finland4,9 %3,4 %952 00036 %
Music TV0,2 %0,1 %93 0003 %
Muut3,0 %2,9 %678 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 248 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.