Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,6 %7,8 %771 00056 %
Yle TV234,0 %40,2 %987 00072 %
Yle Teema1,5 %0,9 %358 00026 %
Yle Fem0,7 %0,9 %287 00021 %
Yle yhteensä44,8 %49,8 %1 097 00080 %
MTV310,0 %10,9 %840 00061 %
Sub6,1 %6,5 %710 00052 %
AVA2,2 %2,2 %343 00025 %
C More Total1,5 %0,7 %140 00010 %
MTV yhteensä19,8 %20,2 %1 005 00073 %
Nelonen5,7 %5,5 %713 00052 %
Jim3,7 %3,0 %488 00036 %
Liv3,7 %3,2 %471 00034 %
Hero1,7 %2,2 %326 00024 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %46 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %14,1 %899 00066 %
TV52,7 %1,7 %488 00036 %
Kutonen3,2 %3,0 %434 00032 %
Frii2,3 %1,6 %275 00020 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %31 0002 %
TLC1,4 %1,2 %289 00021 %
Warner Bros. Discovery9,9 %7,9 %769 00056 %
STAR Channel3,9 %2,9 %441 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %346 00025 %
Disney Finland7,3 %5,2 %583 00043 %
Music TV0,9 %0,6 %136 00010 %
Muut2,2 %2,0 %344 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 199 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.