Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,9 %18,6 %1 681 00065 %
Yle TV231,4 %38,8 %1 951 00076 %
Yle Teema1,8 %1,2 %898 00035 %
Yle Fem0,9 %1,0 %761 00029 %
Yle yhteensä57,0 %59,7 %2 113 00082 %
MTV39,9 %11,5 %1 638 00063 %
Sub4,2 %4,6 %1 352 00052 %
AVA0,9 %0,9 %692 00027 %
C More Total2,3 %1,1 %343 00013 %
MTV yhteensä17,3 %18,1 %1 850 00072 %
Nelonen5,1 %5,5 %1 456 00056 %
Jim2,1 %2,0 %946 00037 %
Liv1,7 %1,6 %919 00036 %
Hero1,0 %1,2 %654 00025 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %110 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %10,6 %1 712 00066 %
TV51,4 %1,1 %945 00037 %
Kutonen2,2 %2,1 %887 00034 %
Frii1,3 %1,3 %616 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %61 0002 %
TLC0,3 %0,2 %505 00020 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,1 %1 352 00052 %
STAR Channel2,5 %1,7 %834 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %782 00030 %
Disney Finland5,8 %3,7 %1 129 00044 %
Music TV0,4 %0,1 %145 0006 %
Muut3,6 %2,7 %814 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 224 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.