Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 116 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,7 %17,8 %1 575 00061 %
Yle TV232,1 %36,0 %1 834 00071 %
Yle Teema1,7 %1,1 %809 00031 %
Yle Fem0,7 %0,8 %610 00024 %
Yle yhteensä56,2 %55,7 %1 958 00076 %
MTV39,1 %10,9 %1 533 00059 %
Sub4,5 %4,8 %1 256 00049 %
AVA0,9 %0,8 %685 00027 %
C More Total1,0 %0,8 %286 00011 %
MTV yhteensä15,6 %17,3 %1 770 00069 %
Nelonen5,0 %5,6 %1 410 00055 %
Jim2,0 %1,9 %903 00035 %
Liv1,3 %1,4 %813 00031 %
Hero1,3 %2,1 %704 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %58 0002 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %11,0 %1 613 00062 %
TV51,9 %1,8 %956 00037 %
Kutonen2,3 %2,0 %854 00033 %
Frii1,3 %1,2 %562 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %57 0002 %
TLC0,4 %0,3 %440 00017 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,0 %1 322 00051 %
STAR Channel2,6 %1,8 %828 00032 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %750 00029 %
Disney Finland6,2 %4,1 %1 069 00041 %
Music TV0,3 %0,1 %118 0005 %
Muut5,3 %5,8 %849 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 116 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.