Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 000 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %18,8 %3 090 00063 %
Yle TV227,2 %29,6 %3 363 00069 %
Yle Teema2,0 %1,6 %1 491 00031 %
Yle Fem0,8 %1,0 %1 155 00024 %
Yle yhteensä53,6 %51,0 %3 717 00076 %
MTV311,1 %13,6 %2 987 00061 %
Sub3,9 %4,0 %2 201 00045 %
AVA1,7 %1,6 %1 428 00029 %
C More Total0,8 %0,5 %436 0009 %
MTV yhteensä17,5 %19,6 %3 413 00070 %
Nelonen5,2 %5,9 %2 595 00053 %
Jim2,0 %1,9 %1 657 00034 %
Liv2,2 %2,2 %1 728 00035 %
Hero1,4 %2,1 %1 331 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %105 0002 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,1 %3 049 00062 %
TV51,8 %1,6 %1 710 00035 %
Kutonen1,8 %1,5 %1 441 00030 %
Frii2,1 %2,1 %1 111 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %93 0002 %
TLC0,8 %0,9 %944 00019 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,6 %2 457 00050 %
STAR Channel2,5 %1,9 %1 452 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 234 00025 %
Disney Finland5,0 %3,6 %1 866 00038 %
Music TV0,3 %0,1 %200 0004 %
Muut5,7 %6,9 %1 636 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 000 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.